zondag 12 april 2009

Woensdag ben ik bij oma Titia geweest met mama. We zijn helemaal naar Vught gereden en daar was het heel erg gezellig! Ik kreeg een heerlijk peertje en dat ging heel erg goed met eten. Ik snap zelfs al dat ik mijn mondje open moet doen als het lepeltje eraan komt!

Na mijn peertje ging mama me verschonen, en toen heb ik heerlijk naast mijn luier geplast (ja, dan moet mama maar sneller zijn met de nieuwe luier neerleggen hoor). Nadeel was wel dat ik helemaal uitgekleed moest worden en in mijn blote billen moest wachten tot mama een schone romper had gepakt........Oma vond dat helemaal niet erg en pakte gelijk de camera en maakte een foto. En natuurlijk lach ik dan even voor de camera, hihi, het blijft leuk om op de foto te gaan!

En ik kreeg niet 1 flesje maar wel 3!! Dat kwam omdat we de hele dag bij oma Titia waren. Helaas was het niet zulk lekker weer....het regende en waaide....dat was wel jammer, anders waren we naar het bos geweest zei oma. Nouja, dat komt de volgende keer wel!


Lekker bij mama hangen na mijn flesje.

En Annemarie kwam nog langs. Van Annemarie kreeg ik een heel mooi boek met bewegende plaatjes.


Gisteren (zaterdag) was het heel erg lekker weer! Ik mocht buiten in de tuin in de kinderstoel spelen!

Daarna ben ik lekker in de box gaan spelen! Wat vinden jullie van mijn nieuwe kleertjes? Die heeft mama gekocht toen ze bij tante Leni was.


's Middags ging ik met papa nog even op stap! Jeetje zeg, is het lekker weer, word ik helemaal aangekleed alsof ik in cognito de straat op moet! Muts op, zonnebril op, in de draagzak......Papa zei dat we een toeristische atractie waren op straat.....geen idee wat dat is, maar ik kreeg wel erg veel aandacht!

Als toetje nog een leuk filmpje wat mama gemaakt heeft.....ik ben al goed opweg om te draaien, het lukt me nog niet, maar dat gaat niet lang meer duren! In de box lag het konijn wat ik van neef Chris heb gekregen....ik kon hem bijna te pakken krijgen!!!



Fijne Paasdagen iedereen!
Ik ga eieren zoeken!
Liefs en een slobberkus, Eline

dinsdag 7 april 2009

Wat een weertje!

Zo zeg, volgens mama is de lente nu ècht begonnen! En als cadeautje kreeg ik van papa en mama een nieuwe zonnebril!!! Wat een raar ding is dat zeg, is het ineens helemaal donker! Moet er eigenlijk wel hard om lachen!
Staat wel stoer hè?


Afgelopen zondag ben ik met tante Jenny en mama helemaal naar het strand gefietst. Naar Kijkduin! Ik mocht in de fietskar en dat was toch stoer zeg! Ik kon heerlijk naar buiten kijken en met die zonnebril op kon ik af en toe in slaap vallen, zonder dat mama het kon zien.


Op het strand kreeg ik een speeltje en heb ik gezellig zitten kletsen.



En ik mocht natuurlijk ook lekker op schoot, maar daar moet ik wel mijn zonnehoedje en zonnebril op. en met de speen in mijn mond maakt dat het plaatje helemaal compleet! Je moet wel goed zoeken hoor, maar ik ben het echt!



Na het heerlijke zonnetje, en het heerlijke flesje zijn we weer naar huis gefietst. Volgens mama hebben we wel meer dan 40 km gefietst en ik vond het echt helemaal leuk in de fietskar. Ik zat zelfs af en toe te kletsen!

Dikke kus!
Eline

woensdag 1 april 2009

Draagzak, Olivier ,verjaardag en kinderstoel......druk maandje!

Zo, het was met het maandje wel! Maar wel met allemaal leuke dingen. Mama heeft voor de vakantie (we gaan met opa Hans 3 weken naar Frankrijk!!) een draagzak gekocht, zodat ik fijn overal mee naar toe kan. De kinderwagen schijnt niet echt makkelijk te zijn in kastelen, dus ik mag op papa's of mama's buik hangen! We hebben al even geoefend en ik vond het zo lekker dat ik in slaap viel tegen mama's borst!


Vriendje Olivier is ook komen logeren! Tantannet en oom Geert gingen een avondje uit en daarom mocht Olivier bij mij komen slapen! Hij mag al van alles eten: schnitzel, aardappel, groente en vanillevla....maarja, Olivier is ook al bijna 1 jaar! Toen we moesten gaan slapen had Olivier geen zin....hij heeft wel 3 kwartier gehuild voor hij eindelijk ging slapen. Kwam waarschijnlijk omdat we niet samen op de kamer mochten slapen, maar hij in de kamer naast me lag.....saai hoor!



Opa Wim was jarig en toen zijn we helemaal naar Limburg gegaan! Dat was lang rijden......we hebben er 3,5 uur over gedaan, omdat er overal heel veel auto's achter elkaar stonden....file heet dat. Nou, dat vonden papa en mama niet zo leuk. Ik heb er weinig van gemerkt....ik lag lekker te slapen! Bij opa Wim heb ik heerlijk gespeeld met oma Titia, opa Wim en met mezelf.....Daarna lekker flesje gehad van oma Titia en toen lekker geslapen in het bedje waar Jop ook altijd in ligt! Na mijn slaapje kreeg ik nog een flesje, dit keer van opa Wim, en daarna zijn we weer naar huis gegaan. Dat ging een stuk sneller, we hebben er nu nog geen 2 uur overgedaan......weer niks van gemerkt trouwens...autorijden is zo slaapverwekkend, ik lag binnen 2 minuten te pitten!





Mama en papa vonden dat ik al zo'n grote meid werd, en dat ik al zo goed kon zitten, dat ik voor het eerst in de kinderstoel mocht. Wel zo gezellig, want nu zit ik ook aan tafel als papa en mama gaan eten, en zelf krijg ik ook wel eens wat te eten als ik in de stoel zit!


Vandaag heb ik zelfs voor het eerst heel mijn fruithapje op! Liga met sinaasappelsap, mjummmie!!!! Dat was lekker zeg! Ook schrik ik niet meer zo van het lepeltje...ik lach zelfs tijdens het eten, en wen steeds meer aan de rare dingen in mijn mond. En ik vond dat ik niet veel geknoeid had....er zat alleen een druppel aan mijn neus...


Dikke slobberkus (met sinaasappelsap en liga)
Eline

vrijdag 20 maart 2009

Joepieeee, bezoek!!

Vanmiddag zijn Jessie, Marlou en Melanie op bezoek geweest! Ik wilde eigenlijk wachten met mijn flesje tot ze er waren, maar ik had zo'n honger, dat ik het op een krijsen zette en toen kreeg ik van mama alvast mijn flesje. Gelukkig kwamen ze er snel aan en mocht Marlou mijn flesje verder geven.....Erg veel trek had ik er eigenlijk niet in. Uiteindelijk is het Melanie gelukt om het flesje verder te geven....pffff....maar ja, als ik het niet opdrink heb ik zo snel weer honger...Dan maar even doorzetten....anders word ik nooit een grote meid.


Na mijn flesje heb ik eerst met Marlou gespeeld, ik ging helemaal lachen toen ze me op mijn voetjes zette. Geweldig vind ik dat!

Na Marlou en Melanie mocht ik bij Jessie op schoot. Ik vind al die aandacht toch zo gezellig! Krijg er niet genoeg van!


Het was echt heel gezellig, van mij mogen ze vaker langs komen om met me te spelen! Tot snel lieve allemaal, en bedankt voor het super leuke jurkje en rompertje, al moet ik nog even groeien om erin te kunnen. Ik beloof dat ik mijn flesjes goed op blijf drinken, zodat ik er snel in pas!
Dikke Slobberkus, Eline

woensdag 18 maart 2009

Peertje is lekker......toch?

Een dag zoals alle andere...........daar zat ik dan...in de maxicosi.....ook raar eigenlijk, want ik had mijn jasje niet aan...Nouja, het zonnetje schijnt, dus het zal wel warm genoeg zijn...
Ik kreeg mijn slabber om dus dacht, JOEPIE, FLESJUUUHHH!!!
Ja, nou, dus mooi niet. Komt mama ineens voor me zitten.....pakt een raar bakje, met een beetje wittige drap erin...en iets wat een lepel schijnt te heten. Nog nooit gezien....
En toen, nou, je gelooft het niet, stopte ze dat ding in mijn mond met wat van die die witte drap erop!! Nou, echt, ik hoop dat ze zelf ook een hapje heeft genomen, want het was toch vies!!!! Uiteindelijk na 10 hapjes, en wat gekokhals, begreep ze dan eindelijk dat ik niet meer hoefde....Gelukkig kreeg ik daarna mijn vertrouwde fles melk...pfff....wat een beproeving zeg.....hoop dat het maar eenmalig was!





dikke slobberkus, Eline

woensdag 11 maart 2009

Merkjes zijn leuk, en ik kan al heel goed omrollen!

Mama is gister gaan shoppen in de outlet en ze kon het niet laten....ze heeft mijn eerst echte eigenste Ralph Lauren polo gekocht! Compleet met pofmouwtjes! En natuurlijk moet ik dan mijn kraagje omhoog en op de foto....nou mam, nu doe ik dat nog wel voor je, maar wacht maar...als ik straks groter ben, dan doe ik lekker aan wat ik zefful wil!


maar al zeg ik het zelf.......het staat nog best leuk ook, hihi!

Vanochtend, na mijn flesje, lag ik nog even in de box.....mama heeft toen een filmpje van me gemaakt omdat ik erg aan het kletsen was.....mama zei dat het geluid op de aapjes in de Apenheul leek...... heb ik nog nooit gehoord, maar dat kan ik me niet voorstellen.....



En vanmiddag lag ik in de box en toen legde mama me op mijn buik. Nou, ik rolde zo om!! Echt ineens! Vorige week had ik dat ook al een keer gedaan maar daarna had ik daar niet zo'n zin meer in. Dus toen ik vandaag omrolde, dacht mama....dat heb ik niet helemaal goed gezien, dus ik leg je nog een keer op je buik.....En **floeps** toen lag ik weer op mijn rug! Dat is een leuk spelletje zeg!! En toen nog een keer! Ik moet er zelf ook hard om lachen en klets mama de oren van haar hoofd! En gezellig dat ze dat vindt!

woensdag 4 maart 2009

mijn nieuwe vriendje...

Vandaag ben ik met mama naar Alkmaar geweest! Daar woont een oud studiegenootje van mama en die heeft in december een babytje gekregen! Joep! Joep is 5 weken jonger dan ik ben.....niet te zien op de foto toch? We zijn bijna even groot!! Joep weegt al ruim 7 kilo!! Nouja, ik ook.......bijna.....Joep heeft ook een grote broer, Thies, maar die was zo slaperig, daar hebben we niet mee gespeeld. Maar dat komt vast volgende keer!


Toen we in de box lagen hebben we handjes vastgehouden...was erg leuk, hihi!

Ohjeeee, betrapt!!! Hmmm...misschien moeten we voortaan handjes vast houden als mama en Nanda niet boven de box hangen....ze bleven foto's maken...vraag me toch echt af waarom??